lørdag 18. mai 2013

Leirvik - Drange

I dag våknet vi til strålende sol - og varme!! På brygga i Leirvik lå det vannslanger så før vi kastet loss vasket vi båten litt og vi hadde oss en liten tur og handlet mat.
Vi startet med å kle på oss den tilnærmede normale habitten - men det varte ikke lenge før vi måtte kle av oss lag etter lag.. Til slutt satt jeg barbeint i cockpiten og de som kjenner meg vet at da var det varmt! Det var fin seilevind og vi krysset oss oppover Langenuen i strålende sol. Vinden var veldig rotete, vindeksen viste at vi hadde motvind - men vi krysset... Og det var utrolig rart å kjenne at vinden som kom forfra var iskald, mens sidevinden var god og varm... Veldig spesielt! Med unntak av et bittelite uhell der jeg løste fallet til genoaen i stedet for det tauet jeg egentlig skulle løsne, så hadde vi en flott seiltur. Heldigvis har jeg lært at en sikrer tauene før de løsnes, så det var ikke så mye genoaen falt og den var fort heist på plass igjen.


Hadde Zelante vært på plass i båten, så spørs det om ikke turen hadde vart litt lenger, men nå orket jeg ikke vente lenger...
I hjemmehavna på Drange passet S/Y Natale godt inn i båsen sin og ligger nå godt fortøyd.
Det siste jeg gjorde før jeg reiste til Tyskland, var å vaske hus og jeg gledet meg til å komme hjem og kjenne den gode lukten.... Men, dengang ei... Vi kom hjem til en stank uten like. Ei sikring hadde slått seg av og den gikk selvsagt på fryseskapet (det og alarmen var det eneste som ikke var slått av), frysevarene hadde tint for lenge siden og odøren som møtte oss i huset minnet ikke om nyvasket akkurat.
Var så vidt innom og satte fra oss tingene før vi reiste for å hente gullet vårt. Er litt usikker på hvem som var mest glad for å se den andre, tror det var ganske likt.... Nå ligger ho her i sofaen med meg og ser på at jeg blogger, ho sjekker sikkert etter skrivefeil.
Selv om jeg har savnet henne mye, så er det ubeskrivelig godt å ha noen som jeg både stoler på og som jeg vet at Zelante liker som kan passe på henne når jeg er borte. Tusen takk Unni, Knut og Embla!!
Nå har Zelante og jeg vasket fryseskapet (Z syntes slett ikke at det luktet så ille....), og vi har grillet en bedre middag, De tobeinte er gode og mette, den firbeinte syntes det var da så altfor lite..... I morgen får vi vite om ho liker S/Y Natale.

1 kommentar:

  1. Ja ikke alt går etter planene alltid, og den lukta vet jeg er fryktelig (har prøvd) Tror nok Zelante liker båten. Ha en fin pinse, og nyt det fine været. :-)

    SvarSlett