mandag 29. april 2013

På vei


Reisa gikk fint, og jeg havnet i Greifswald uten altfor store problem. Var stress et lite øyeblikk når jeg oppdagde at togstasjonen var ubetjent og at billettautomatene hverken tok VISA eller Mastercard og politimannen jeg spurte om hjelp (fant ikke automat til å ta ut penger…) ikke kunne hjelpe meg, men heller benyttet muligheten til å legge ut om arbeidsledighet og nedlegging av arbeidsplasser….. Fant til slutt en automat som likte visakortet mitt og dagen var reddet. Jeg kom meg til Greifswald - med et tog som sikkert var produsert før krigen... Og som stoppet på alle småplassene vi kjørte forbi på veien.

Tysken har utvilsomt rustet – veldig. Jeg forstår alt de sier, men å uttale seg selv er alt annet enn lett…. Så får vi se om den har rustet helt fast disse dagene, eller om det kommer på gli igjen.
Når jeg gikk av toget, så var det ingen tvil om at Greifswald tidligere har tilhørt øst-Tyskland, bortsett fra fargene så var det flashback tilbake til TV reportasjer på -80 tallet.
Vi fikk sett båten vår for første gang… Uten mast L Men, selv uten mast er den fin! Vi fikk en liten tur inni også og fargevalgene vi har gjort er perfekte! Dette blir bra. Det blir lange dager å gå og vente på at den skal bli helt ferdig nå, men men slik er det nå bare. Vi får nyte dagene i Greifswald!
 Vi måtte selvsagt beundre linjene forfra også... Litt "naken" uten mast - de må vi kunne si at den er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar