onsdag 24. april 2013

Det nærmer seg...

Det er rart med det, selv om vi har hentet båter tidligere - så vokser det noen sommerfugler i magen denne gangen også. Larvene har begynt å klekke ut denne uka og vi gleder oss nå skikkelig! Tenk - nå kan vi snart begynne å telle timer....

Listene fra når vi hentet Le Soleil har vært til stor hjelp og spart oss for mye arbeid. I tillegg har vi bestilt mer utstyr ferdig montert denne gangen, slik at det skal bli mindre jobb når vi kommer frem.
Alt utstyret er pakket og klart til avreise. Siden vi ikke hadde mulighet til å få lagret utstyret på samme måte i Greifswald som vi gjorde i Les Sable dÒlonne så blir alt kjørt ned med bil. Ivar og Terje kjører fredag mens jeg flyr ned på søndag.

Zelante får ikke være med på denne henteturen heller, men ho får godt pass hjemme og slipper å være i kennel denne gangen også. Jeg har lurt på om jeg skal få henne flydd til Oslo slik at vi kan plukke henne opp der, men tenker at det beste for henne er å være der ho er, til vi kommer hjem. Jeg gleder meg til  å se henne når ho får komme ombord. I vinter har ho tydelig vist at ho har lyst på båttur - dersom vi går forbi en båt på havna er ho klar til å hoppe ombord. Det er bare "mor" som er så treg....

Denne gangen har vi bestemt oss for å ta hjemturen mer "på sparket". Med unntak av noen dager i starten der vi vil ha selskap av Terje, så er det bare Ivar og jeg som skal være mannskap på hjemseilingen. Vi har tenkt å bruke litt tid på å se plasser som vi normalt ikke rekker å komme til i løpet av en sommerferie. Jeg har bestemt at vi skal innom Fjâllbacka - kanskje vi får sett ett mord eller to? Fyret må vi i allefall se, der skjer det jo så mye skummelt... Jeg gleder meg veldig!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar